aneb O všem možném :-)

Í wie ímejl

8. 10. 2012 23:05
Rubrika: Z práce...

Perličky z práce 1

V polovině července jsem nastoupila do práce, konkrétně se jedná o servisní callcentrum jedné německé, docela známé letecké společnosti. Volají nám lidi z celého světa, když potřebují zabukovat letenku, změnit nebo stornovat lety, případně když mají dotazy k zavazadlům, check-inu nebo k stopadesátí dalším věcem. Oni dokážou být někdy opravdu vynalézaví :)

První měsíc jsme měli úvodní školení, kde jsme se učili, jak to všechno funguje, abychom byli schopní podávat pravdivé informace a služby na profesionální úrovni. Jsem zaměstnaná na německém trhu, takže veškerá komunikace se zákazníkem probíhá v němčině, příp. v angličtině, což je pro mě vždycky trapas největší...

Lidi chtějí většinou to samo pořád dokola, mají stejné nebo podobné dotazy, ale občas přijde nějaká kuriozita:

Dovolala se mi paní, že je ve Vídni a druhý den má letět do Ameriky, což by nebyl skoro žádný problém, jenže paní zjistila, že si zapomněla v Německu cestovní pas. Což je při letu do Ameriky docela velký průšvih. Tak se mě ptala, co má dělat. Už nevím, co jsem jí na to řekla, ale pamatuju si, že naštvaně praštila telefonem. Ani ne za půl hodiny se mi dovolal nějaký pán, že manželka je ve Vídni a zapomněla si pas v Německu, tak že mám jít na letiště do Hamburku a najít někoho, kdo jí ten pas do Vídně dopraví. Tak jsem pánovi musela vysvětlit, že to asi nepůjde, protože nesedím na letišti v Hamburku, ale jsem v nějakém Brně, ještě k tomu v České republice. Pán se naštval, myslel si, že se vymlouvám a spustil na mě, že jsem nekompetentní osoba, že vůbec neumím německy a asi jsem nepochopila, co má za problém. Na to jsem mu řekla, že teda německy umím docela dobře a rozumím tomu, co po mně chce a dala jsem ho na hudbu s tím, že půjdu pořešit s kolegama, co se dá dělat. S kolegama jsme vykoumali, že jediná možnost je, ten pas poslat v balíčku přes cargo, což je nákladní letadlo, nebo že může svojí ženě pas oskenovat a poslat mailem, což při letu do Ameriky nedoporučujeme, protože by se mohlo stát, že by paní neodletěla. Nakonec byl pán velmi spokojen a ještě mi i poděkoval, že jsem mu strašně moc a moc pomohla. Jen by mě zajímalo, jak to nakonec dopadlo...

Pak se mi zas dovolal ředitel nějaké námořní společnosti, že mám okamžitě běžet na letiště, shodou okolností taky do Hamburku, a mám tam rychle najít jeho zaměstnance a říct mu, že se mu změnily směny, že teda nepoletí nikam, ale půjde večer do práce. Tak jsem pána velmi překvapila, že vůbec nejsem na letišti a už vůbec ne v Německu, tak se mi potom omlouval a že mu teda zkusí zavolat na mobil...

Jednou zas pán letěl z Německa do Johannesburku (Jihoafrická republika) a měl koupenou letenku do třídy Economy, což jsou levnější letenky, a ptal se, kolik by stálo, kdyby chtěl letět Byznysem. Tak jsem mu vypočítala cenový rozdíl, že by musel doplatit asi 2000€ a pak ho můžu přebukovat do byznysu. Pán poděkoval s tím, že si to ještě rozmyslí a ozve se později. Tak jsem si oddechla, že s tím nebudu mít práci a co se nestalo: pravděpodobnost, že se mi dvakrát dovolá jeden a ten samý člověk je velmi malá skoro až nulová a přece se stalo: asi za dvacet minut beru další hovor, představím se a ...dovolá se mi ten stejný pán s tím, že ten byznys za dva tisíce euro bere, že si to rád doplatí. Tak jsem jenom koulela očima, co všechno jsou někteří lidi zaplatit za pohodlnější sedadlo v letadle.

Mám strašně „ráda“, když se dovolá nějaký Číňan, Japonec nebo Ind. Já jsem schopna ocenit jejich snahu a ochotu naučit se německy nebo anglicky, protože je to jistě stoji velké úsilí. Někdy jim rozumím docela hezky, ale když dojde na hláskování Buchungskodu, což je takové rezervační číslo jejich letenky, tak nastává katastrofa. Když mi řeknou „aj ťaj ij džej yay“ tak opravdu nechápu, co tím myslí, tak se pak ptám je to I wie Indie nebo E wie England? Potom se už nějak domluvíme, ale někdy to trvá opravdu dlouho. Velmi mě pobavilo: „Í wie ímejl“ čímž paní vlastně myslela E.

Nedávno mi volal pán, že má nějaký problém s platbou letenky a jestli bych se nemohla podívat, co se stalo nebo jestli je všechno v pořádku, dal mi Buchungskod a přišla jsem na to, že byla odmítnuta platba z jeho kreditky a letenka se mu pak automaticky stornovala, tak řekl aha a že si teď u mě chce buknout tu stejnou letenku znova. Tak říkám, jo není problém, vypočítám vám cenu. Byla to trasa z Mnichova do Kapského Města, byznysem, tam a zpět za 3200 €, tak jsem to pánovi řekla a čekala jsem jeho reakci na tu cenu. A on na to: „To je nějaké levné, na internetu jsem to měl dražší, ale to je dobře, beru to!“ tak jsem jen polkla, protože o sumě 3200€ si myslím něco trochu jiného, ale rozhodně ne to, že to je levné...

 

--- Pokračování příště ---

Zobrazeno 2169×

Komentáře

Joseph

jasně, však to bylo s tou abecedou myšleno jako vtip, však ono se to dycky dá nějak říct, jen to trvá dýl než když má člověk naučený nějaký standard :-)

voda-zpívající

dobře se to čte Jituš, ať se daří:-)

Zobrazit 6 komentářů »

Pro přidání komentáře se musíš přihlásit nebo registrovat na signály.cz.

Autor blogu Grafická šablona Monika Voňková